Bloggar jag läser

Tänkte att ni kanske var intresserade av att veta vilka bloggar jag läser? 
 
Lägger inte ut alla pga att några vänner inte vill hålla på och visa sin blogg för andra eftersom den är privat!
 
Men lägger ut alla bloggar jag läser varje dag, regelbundet. 
 
Jag läser Equestriancrew
 
Equestriancrew är en blogg där fyra stycken tjejer bloggar mest om sitt hästliv. Alla fyra rider på Enskede Ridsällskap där jag då också rider. Känner alla fyra tjejer och alla är verkligen jättesnälla. Alla har eller sköter nån ponny/häst där. Tjejerna heter Erica,Iris,Laura och Savannah. Erica sköter storhästen Manitou, Iris har skött storhästen Gran Torino (GT), Laura sköter ponnyn Madera (Eastwoods Madera) och Savannah sköter ponnyn Gilbert. Detta är alltså en riktigt läsvärd blogg! 
 
 
Jag läser också Dressyrmupparna. 
 
Jag tror faktiskt att dem flesta hästmänniskor vet vilka dressyrmupparna är. Men för dem som inte vet kan jag ta en liten sammanfattning. Dressyrmupparna består utav två tjejer vid namn Linn & Ingrid. Båda två här egna hästar. Linn har hästarna Cupido och Serenade och Ingrid har hästen Claudia. Men Serenade är Linns mammas häst. Iaf både är riktigt inspirerande och dem är verkligen gudomliga på att rida sina hästar. Dem har också släppt en egen kollektion som har schabrak,benlindor och pikéer. Riktigt snygga också. Så kika in på deras blogg och börja följ dem. 
 
 
Sedan läser jag också Carlssonpataket. 
 
Denna bloggen handlar om en tjej som heter Sara och har en hästblogg. Sara är en tjej som är 18 år och har just nu bara en ponny på 6 år som heter Cabi. Sara är en mycket positiv tjej som älskar att fotografera och är faktiskt väldigt duktig på det. 
 
Följ Sara och hennes ungponny Cabi på deras resa. 
 
 
Sen läser jag också Nellieberntsson.se
 
Nellie är en tjej som är mycket mogen för sin ålder. Hon har just nu 3 ponnyer vid namn Stella,Bellman och Elvis. Bellman är en B-ponny, Stella är en B-ponny och Elvis är en D-ponny. Hon ska nu i sommar hoppa Bellman i SM. Jätteroligt! 
 
 
Sist men inte minst läser jag också bloggen Nicholaihollesen.se
 
Här med tror jag att dem flesta hästmänniskorna vet vem Nicholai är. Han är en kille på 16 år som då också rider. Han har varit med i Ponnyakuten med sin dåvarande ponny Bilbo. Nu idag har han två storhästar som heter Pandora och Urban som han tävlar höga hoppklasser med. Mycket läsvärd blogg. 
 
Sen läser jag också bloggar som justindrewbieber.blogg.se, onedirectionswe.blogg.se och en massa novellbloggar. 
 
Hoppas ni har fått lite tips på vad ni kan läsa och få se vad jag läser! 
 
//Josefine
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0